Vizitați acum site-ul web Philips lighting. O variantă localizată este disponibilă pentru dvs.
Sugestii

    TOP 7 întrebări despre Light as a Service


    Deși ca model de servicii este bine cunoscut pe piața IT și multe companii beneficiază de acesta investind în software, în combinație cu iluminatul sună încă destul de nefamiliar și generează multe neînțelegeri. Cum funcționează? Pentru ce fel de companii poate fi o opțiune cu adevărat interesantă și când merită cu adevărat să investești în așa ceva, explică Raf Brouwers, Signify Lighting Services Manager.

    Raf, poți să explici, te rog, în câteva cuvinte, ce este LaaS și care sunt principalele beneficii ale acestui model?

     

    Raf: Acest serviciu a fost creat pentru companiile care doresc să facă o configurare mai sustenabilă a imobilelor lor, dar nu au bugete disponibile pentru o investiție în echipamente noi de iluminat. Deoarece nu există un buget disponibil, ei preferă să plătească lunar pentru servicii și să nu aibă grija întreținerii sau a operațiunilor necesare. Acesta este motivul pentru care unul dintre punctele de pornire a fost crearea acestei oferte ca un adevărat model Opex. Modelul Opex are multe alte avantaje decât evitarea bugetelor dedicate, cum ar fi impactul în bilanț, dar și o modalitate de finanțare mai ieftină decât costul mediu ponderat tipic al majorității companiilor. Multe companii urmează acest model atunci când cumpără software, deci de ce nu l-ar folosi și la implementarea lui pentru sistemul nostru de iluminare? Despre aceasta este vorba când alegi LaaS.

    Îmi pot imagina că multe companii când aud această definiție o leagă în mod natural cu leasingul auto.

     

    Raf: Da, dar nu este același lucru. În Light as a Service, este inclus un element de finanțare, care poate fi considerat drept leasing, dar, în unele cazuri, de asemenea, poate fi semnat un contract de servicii off-balance. Odată cu plasarea acestuia în afara bilanțului (considerându-l un acord de serviciu pur, fără a fi identificate active specifice), există un beneficiu potențial pentru impozitul pe profit pentru clienți, neafectând bilanțul acestora.

    Deci, care sunt diferențele principale și ce înseamnă cu adevărat în practică?

     

    Raf: În practică, înseamnă că, prin LAAS, oferim un upgrade LED fără probleme pentru instalațiile existente sau chiar pentru instalații noi, cu angajamente de performanță și asistență de întreținere pe perioada duratei contractului (Care este de obicei de 5 ani, dar uneori poate ajunge până la 10 ani).

    Torre Europa

    Din experiența ta, există vreo limită inferioară de suprafață sau  de parametri de iluminare sub care LaaS nu merită investiția? În ce cazuri companiile ar trebui să considere acest model drept benefic?

     

    Raf: Pentru companiile din industrie, desigur cu cât suprafața este mai mare, cu atât mai bine, dar, de obicei, începem să vorbim cu clientul despre LaaS atunci când fabrica are o suprafață de aproximativ este 10 000 m2 și mai mult. Este o alternativă foarte bună pentru cel puțin 2 instalații de schimb, astfel încât infrastructura de iluminat este folosită intens.

    Și cum rămâne cu serviciul? În ce constă LaaS?

     

    Raf: Domeniul de aplicare al serviciului depinde de resursele pe care clientul le are la dispoziție, pe care le putem folosi. De exemplu, atunci când este disponibil o echipă de întreținere și sunt dispuși să efectueze unele înlocuiri ale corpurilor de iluminat sparte, atunci vom folosi aceste resurse și vom oferi asistență cu o vizită anuală și cu piesele de schimb. Dacă preferă să aibă grijă de toate, este, de asemenea, în regulă. Prin urmare, suntem destul de flexibili și trebuie să elaborăm împreună o soluție win-win pentru a asigura performanța instalației pe o perioadă mai lungă de timp, în cel mai economic mod.

    Ok, deci să presupunem că reprezint o companie de producție de automobile și sunt interesat de LaaS. De ce date veți avea nevoie de la mine pentru a-mi face o ofertă?

     

    Raf: Există câteva elemente vitale care sunt importante de știut, cum ar fi numărul și tipul de puncte de lumină, puterea instalată pe punct de lumină, costul energetic curent, înălțimea plafonului, nivelul de acces și numărul de ore în care se lucrează, costul de întreținere curent și domeniul de activitate a clientul vrea să externalizeze acest serviciu.

     

    În cazul în care datele nu sunt disponibile, suntem mai mult decât fericiți să oferim un audit profesional la un cost rezonabil pentru a ne asigura că linia de bază este setată bine.

    Ai menționat la începutul conversației noastre despre KPI. Ce sunt și cum se verifică?

     

    Raf: Există 3 KPI pe care îi avem în vedere: nivelul luminii, timpul de funcționare și economia de energie. De obicei, verificăm anual dacă se îndeplinesc toți parametrii, poate fi și mai des, totul depinde de situație și de nevoile clienților.

     

    Pare corect.

     

    Raf: Da, este cu siguranță un model win-win cu transparență ridicată.

    Sursă foto: Philips Asset Library