Un exemplu care ilustrează cu succes aportul luminii în estetica și ambianța clădirilor este mallul Outlet Park Szczecin din Polonia, cel mai mare centru comercial din regiunea Pomerania de Vest. Acesta a devenit o oază de inspirație pentru vizitatori datorită atmosferei primitoare și arhitecturii pusă în valoare de sistemele de iluminat revoluționare.
“Unul dintre avantajele echipei Philips consta in accesul la resursele grupului si expertiza internationala, echipele cross segments si cross countries oferind solutii ce raspund diverselor exigente si provocari referitoare la adaptarea si transpunerea in practica a unui design inovativ.
Outlet Park Szczecin din Polonia este un exemplu de proiect ce a depasit barierele standardizarii, solutiile custom made implementate fiind disponibile si in cadrul pietei in care activam. Ne dorim sa fim provocati in realizarea unor proiecte de exceptie, etalon in segmentul fashion!”
- Mirel Jarnea - Business Development Manager Retail & Hospitality Segment CEE
Întregul proiect de transformare a sistemului de iluminat din mall a fost conceput pornind de la ideea că lumina exterioară (din parcare) și lumina interioară (din pasaje, coridoare și magazine) reprezintă punctele centrale al mallului. Lumina din interior și din fiecare magazin are rolul de a ghida clienții, de a le spori experiența și de a simplifica procesul de cumpărare. Fațada mallului utilizează exclusiv tehnologia LED de la Philips Lighting pentru a accentua și a sublinia eleganța clădirii. Utilizarea tehnologiei LED cu consum redus de energie a adus un echilibru pozitiv de energie pentru mall, contribuind la costuri mici de întreținere și la un impact scăzut asupra mediului înconjurător.
Pentru acest proiect, au fost aplicate soluțiile de la Philips Lighting: Philips Lighting Vaya Linear și Philips Ilti Luce Miniflux HP LED. Corpurile de iluminat au fost alese în funcție de materialele din care sunt realizate și de forma clădirii pentru a se integra perfect în decor. Dariusz Alot, membru al echipei care a conceput acest proiect, susține că atunci când discutăm despre fațadele clădirilor comerciale, lumina este un element decorativ adițional, dar deosebit de important în crearea identității clădirii. Iar prin evidențierea produselor expuse în magazine, atenția clienților este captată instant, sporind interesul față de brand.
Cu 68 de magazine, un supermarket și șapte săli de cinema, mallul polonez Outlet Park Szczecin oferă o experiență inedită vizitatorilor săi datorită multitudinii de activități disponibile, dar și aspectului estetic remarcabil. Pentru crearea unui design personalizat al centrului comercial și pentru inovarea modului în care este perceput procesul de cumpărare, o serie de specialiști au supus clădirea unei remodelări veritabile cu ajutorul luminii.