Branduri

    Iluminatul unui showroom auto - cum pune în valoare produsele și ce importanță are în relația cu clienții


    Iluminatul este unul dintre cele mai importante elemente de design când vine vorba despre un showroom auto. Alegerea luminii potrivite și poziționarea ei inteligentă pun în valoare brandul și dau o notă distinctă mașinilor, dezvăluindu-le culoarea, textura și liniile. În același timp, iluminatul creează o relație cu clienții, cărora le poate îmbunătăți experiența într-un astfel de spațiu.

       

    Prin urmare, este foarte importantă alegerea surselor de lumină, poziționarea corectă a corpurilor de iluminat și, nu în ultimul rând, folosirea unor sisteme inteligente de iluminat care să fie eficiente.

     

    •      Importanța iluminatului într-un showroom auto

           ○     Cum alegeți sursele de lumină potrivite

           ○     Iluminatul spațiului de expunere a mașinilor

           ○     Iluminatul locului de consiliere a clienților

           ○     Iluminatul service-ului sau a garajului

           ○     Rolul luminii în relația cu clienții

     

    •      Tipuri de iluminat într-un showroom auto

           ○     Lumina ambientală sau generală

           ○     Lumina de accent

           ○     Lumina de decor

     

    •      Avantajele iluminatului cu LED

    Importanța iluminatului într-un showroom auto  

     

    Dincolo de a crea unitate între spațiu și produs, funcționalitate și estetică, respectarea regulilor impuse de producătorii mașinilor și a celor care țin de modul specific în care se desfășoară procesul de lucru, principalul rol al designului unui showroom auto este să pună în valoare automobilele.

     

    În general, aceste spații dedicate mașinilor au o structură specifică: un loc dedicat expunerii autovehiculelor, unul destinat consilierii clienților și un service auto sau un garaj. Există, în principiu, două tipuri de showroomuri auto: oficiale, ale companiilor producătoare, și cele dedicate mașinilor rulate. În cazul primelor, designul, care include iluminatul, este impus de producător, însă puteți alege cele mai bune surse de lumina la nivel local, urmând să le poziționați în funcție de cerințele companiei respective. Dacă este vorba despre un showroom pentru mașini rulate, atunci aveți libertate mai mare în a vă crea propriul design.

    Cum alegeți sursele de lumină potrivite

     

    Într-un showroom, iluminatul nu va fi peste tot la fel pentru că spațiile din care este compus au funcții diferite. Astfel, locul de expunere a mașinilor va fi cel mai important pentru a pune în valoare caracteristicile mașinilor, în vreme ce clienții este recomandat să fie consiliați într-o atmosferă caldă, care să le dea încredere și senzația de intimitate, iar în cazul service-ului, iluminatul va avea, în primul rând, un rol funcțional, adică să asigure securitatea condițiilor de muncă, nu unul estetic. Mai jos aflați care sunt principalele surse de lumină și după ce criterii importante le puteți alege și cum iluminați eficient fiecare dintre spațiile showroomului:

     

    Sursele de lumină - HID, neoane sau LED-uri

     

    În ceea ce privește sursele de lumină, puteți alege becurile HID, tuburi compact fluorescente sau LED-uri. Becurile HID sunt o variantă ieftină, dar au o durată de viață mai scurtă decât alte tipuri de becuri și, în timp, calitatea luminii pe care o produc nu mai este aceeași, sunt mari consumatoare de energie, nu pot funcționa cu senzori de mișcare sau detectori de poziție și au nevoie de timp ca să poată lumina la intensitate maximă.

     

    Tuburile compact fluorescente consumă mai puțină energie, dar la temperaturi ridicate sau scăzute nu mai funcționează așa cum trebuie, nu există posibilitatea reglării cu ajutorul unor senzori de mișcare, ceea ce înseamnă că nu se închid sau deschid automat. Cu cât sunt închise și deschise mai des, cu atât se deteriorează mai repede.

    LED-urile, după cum veți vedea mai jos, sunt considerate cele mai bune surse de lumină pentru iluminatul fabricilor, al depozitelor sau al spațiilor de retail și al restaurantelor. Consumă foarte puțină energie, se sting și se aprind în funcție de senzori, pot fi coordonate inteligent cu ajutorul smartphone-urilor.

     

    Temperatura de culoare și indicele de redare a culorii

     

    Temperatura de culoare și indicele de redare a culorii sunt două criterii foarte importante pentru alegerea sursei de lumină potrivite. Temperatura de culoare este măsurată în grade Kelvin și se referă la încălzirea becului. Cu cât aceasta este mai mare, cu atât lumina devine mai albastră, adică rece. De exemplu, o lumânare produce lumină caldă, galbenă, care are 1.800 K, în timp ce de la un LED rezultă lumină albastră, rece, ce poate avea peste 5.000 de grade Kelvin.

     

    Indicele de redare a culorii (CRI - Color Rendering Index), este redat pe o scală de la 0 la 100 și se referă la felul în care o sursă de lumină influențează modul în care ochiul uman percepe culoarea și nuanțele unui obiect. Cu cât acest indice este mai mare, cu atât capacitatea de redare este mai bună.  

    Iluminatul spațiului de expunere a mașinilor

    Lighting of the Exhibition Space of the Cars

     

    Vorbim de locul unde automobilele trebuie puse cel mai bine în valoare, ca să atragă clienții. Prin urmare, este foarte important să aveți o strategie în ceea ce privește iluminatul. Recomandările specialiștilor sunt:

     

    •      lumina strălucitoare care cade de sus în jos pe mașină trebuie să-i pună în valoare cele mai fine linii;

     

    •      combinați lumina directă cu cea indirectă;

     

    •      alegeți lumini de culori și intensități diferite;

     

    •      folosiți surse de lumină care au un indice de redare a culorii de 90 sau chiar mai mult;

     

    •      intensitatea luminii ar trebui să fie între 861 și 1.291 de lumeni.

     

    De asemenea, este recomandată utilizarea spoturilor și a reflectoarelor, pentru a crea o viziune clară asupra culorilor și a liniilor mașinii. Și pentru că showroomurile sunt spații al căror design se schimbă des, este indicat să apelați la un sistem de iluminat flexibil, pe care să-l puteți ajusta ușor, în funcție de nevoi.

    Iluminatul locul de consiliere a clienților  

     

    Dacă în spațiul de expunere, vizitatorul s-a hotărât că își dorește un anume model de mașină, atunci el va căuta informații avizate de la un consilier. Pe lângă amabilitate și profesionalism, este foarte important ca în acest spațiu să fie o atmosferă plăcută, caldă, care să-i dea încredere clientului și să se simtă respectat.

     

    În momentul în care analizează formele deosebite ale mașinii, nuanțele culorilor, liniile care îi dau expresie, vizitatorul are nevoie de lumină cât mai neutră. În schimb, când vorbește cu o altă persoană despre performanțele automobilului și felul în care este indicat să-l întrețină, el simte nevoia unei oarecare intimități. Specialiștii recomandă lumina caldă pentru astfel de spații.

    Iluminatul în service sau garaj

     

    Pentru această zonă din showroom, este foarte important ca spațiul de lucru al fiecărui mecanic auto să fie iluminat corespunzător. În același timp, fiind vorba de un garaj, lumina nu are doar un rol funcțional, ci și de securitate.

     

    Toate sursele de lumină trebuie să fie rezistente la vapori toxici, apă și praf. Luminile puternice și punctuale sunt importante mai ales atunci când se lucrează cu părți mici și delicate din construcția mașinii. În astfel de situații, lumina ar trebui să aibă cel puțin 538 de lumeni.

    Rolul luminii în relația cu clienții

    The Role of Light in Customer Relations

     

    Studiile au demonstrat că lumina influențează percepția în foarte multe moduri, ducând la senzația de plăcere, relaxare sau intimitate. În cazul unui showroom auto, iluminatul are un rol esențial pentru ca experiența clienților să fie eficientă și plăcută.

     

    Un sistem inteligent nu numai că atrage atenția celor care pășesc în spațiul comercial asupra produselor expuse, le influențează emoțiile și le dă senzația de satisfacție, dar poate, de asemenea, să le întărească intențiile de a și pleca acasă cu mașinile pe care le văd. În plus, un sistem de iluminat reușit le va creste si capacitatea de concentrare.

     

    Cu siguranță, locul din showroom care trebuie cel mai bine luminat este, însă, spațiul de expunere. Dacă sistemul de iluminat nu este bine pus la punct, clientul nu observă care sunt caracteristicile importante ale mașinii și nu va mai avea interesul să afle alte informații.

     

    Tipuri de iluminat într-un showroom

     

    Un design reușit în ceea ce privește iluminatul într-un showroom auto este, în primul rând, rezultatul contrastului. Acesta se referă la relația dintre suprafețele care sunt luminate și cele care sunt în umbră. Contrastul are două componente esențiale: lumina ambientală și lumina de accent, care împreună creează atmosfera spațiului și pun în valoare mașinile. Modul în care cele două tipuri de lumină sunt combinate atrage atenția vizitatorilor, crește satisfacția de a se afla în spațiul respectiv și, implicit, șansele să apară și intenția de a avea produsul acasă sunt mai mari.

     

    Lumina ambientală sau generală

     

    Lumina ambientală poate proveni de la surse de iluminat orientate în jos sau în sus și are rolul de a oferi vizibilitate și siguranță în tot spațiul showroomului. Aplicele pentru perete sau corpurile de iluminat fixate pe perete pot da lumină direcționată spre plafon, în vreme ce de la becurile cu LED, spoturile LED sau alte corpuri de iluminat, poate veni lumina direcționată în jos.

     

    Lumina de accent

     

    Este folosită pentru a pune în valoare detaliile, cum ar fi liniile și formele deosebite ale mașinii, finisajul. Se realizează cu ajutorul spoturilor sau al aplicelor, dar lumina de accent, ca să aibă efectul scontat, trebuie să fie de trei ori mai puternică decât a oricărei alte lumini din showroom. Este, practic, modul prin care mașina devine vedeta spațiului în care se află. Este pe scenă, clientul o vede și depinde de felul în care reușești să o scoți în evidență dacă el decide că o alege sau merge mai departe.

     

    Lumina decorativă

     

    Este un tip de lumină pe care îl puteți folosi doar pentru a da o notă distinctă showroomului. Aplice de perete, lustre, lampadare cu design deosebit sunt doar câteva dintre corpurile de iluminat interior care pot decora spațiul inedit. Dacă e vorba despre un spațiu oficial, în care regulile de design sunt impuse, este foarte important ca luminile de decor, în cazul în care sunt acceptate, să fie în ton cu brandul respectiv.

    Avantajele iluminatului cu LED

    The Advantages of LED Lighting

     

    Dintre toate sursele de lumină, LED-urile sunt considerate a fi cele mai eficiente pentru iluminatul unui showroom. Iată care sunt principalele motive pentru care specialiștii le recomandă, în acest scop:

     

    •      Mentenanța - dacă alegeți orice altă sursă de lumină, va trebui să alocați timp și bani pentru serviciile ce mentenanță. Multe dintre LED-uri luminează 50.000 de ore, ceea ce le face de 50 de ori mai eficiente decât becurile cu incandescență și de 25 de ori mai durabile decât cele cu halogen. În plus, lumina produsa de LED-uri, mai ales de cele cu lumină caldă, se apropie de cea a soarelui, prin urmare, în momentul în care clientul vede mașina, își poate face o idee despre cum arată automobilul la lumina naturală.

     

    •     Sunt mai prietenoase cu mediul - neoanele, de pildă, emit raze ultraviolete care pot deteriora culorile mașinilor. LED-urile, în schimb, nu fac asta.

     

    •      Senzorii de mișcare și de poziție - spre deosebire de becurile HID sau de neoane, LED-urile pot fi coordonate inteligent, cu ajutorul telefonului mobil, și pot funcționa cu ajutorul unor senzori de mișcare și de poziție. Astfel, ele pot fi programate să se stingă automat atunci când în încăpere este suficient de multă lumină naturală, de exemplu, sau când nu mai este activitate.

     

    Așadar, iluminatul showroomului se realizează diferit, în funcție de spațiile speciale din care este format. Este recomandat să se țină cont de designul brandului căruia aparține spațiul comercial, dacă este vorba despre o reprezentanță oficială, iar alegerea surselor de lumină nu depinde doar de aspectul estetic, ci și de eficiența pe care o au.