Branduri

    Cum îmbunătățești experiența clienților la cumpărături cu ajutorul luminii


    Lumina joacă un rol foarte important în activitățile de zi cu zi, fiind adesea un element care poate face diferența pentru cei care se află într-un spațiu, fie că vorbim despre o clădire de birouri, fie de un mall sau magazin mare, un restaurant sau orice altceva.


    În ceea ce privește centrele comerciale, sistemele de iluminat reprezintă un factor care poate influența semnificativ experiența clienților la cumpărături. Acestea oferă vizibilitate, scot în evidență anumite informații sau produse și contribuie la buna orientare în spațiu. Iar asta nu este tot, motiv pentru care, în cele ce urmează, analizăm în detaliu impactul pe care îl au luminile într-un magazin.

    Luminile creează o atmosferă familiară  

     

    Da, sistemul de iluminat dintr-un magazin chiar le induce consumatorilor acel sentiment de confort, de intimitate și siguranță. De cele mai multe ori, lumina caldă are un astfel de efect asupra clienților. Ce se întâmplă atunci când ei se bucură de o atmosferă primitoare? Petrec mai mult timp în magazin, se concentrează mai bine la cumpărături, sunt mai deschiși la toate experiențele pe care le trăiesc în interiorul acestui spațiu.

     

    Bineînțeles, este foarte important să alegi și tipul de lumină potrivit: o lumină prea puternică, orbitoare de-a dreptul, s-ar putea să îi deranjeze și să-i facă să părăsească magazinul. Supermarketurile vor miza mereu pe o lumină uniformă pe toată suprafața lor, în timp ce magazinele de modă vor integra și alte lumini, care să le atragă atenția clienților asupra anumitor rafturi și să le ofere o experiență prietenoasă, cât mai intuitivă.

     

    Lumina îi ajută pe clienți să se orienteze cu ușurință

     

    Sunt mai multe tipuri de lumini instalate în interiorul unui magazin și funcția de bază a tuturor este să îi ajute pe consumatori să se orienteze cât mai bine în spațiu și să găsească rapid ceea ce au nevoie. Pe lângă lumina generală, pe care o vezi peste tot, sunt câteva tipuri specifice de iluminat, folosite în zonele utilitare.


    Lumina de fațadă, de exemplu, are rolul de a pune în valoare vitrina sau intrarea unui magazin, astfel încât acesta să fie reperat cu ușurință de către cei care îl caută. În cazul magazinelor de haine, luminile și spoturile din cabinele de probă joacă un rol esențial în decizia de achiziție a consumatorului. Cu ajutorul lor, acesta poate vedea dacă un produs i se potrivește sau nu și dacă are nevoie de el. Foarte utile sunt și luminile de semnalizare a toaletelor, a ieșirilor de urgență, a zonelor de divertisment (cinematografe, spații de joacă pentru copii, pistă de bowling sau a altor spații de distracție pe care le oferă centrele comerciale) și, nu în ultimul rând, a food court-ului.

    Luminile de accent fac mai marfa atractivă

     

    Dacă vrei să faci impresie și chiar să stimulezi vânzările magazinelor, luminile de accent chiar te pot ajuta să îmbunătățești experiența clienților care le calcă pragul. E o regulă cunoscută de toți cei care activează în acest domeniu: produsele plasate la nivelul privirii, care sunt semnalizate diferit față de celelalte, vor avea întotdeauna mai multe șanse de a ajunge în coșul consumatorilor.

     

    Luminile de accent fac mai marfa atractivă

     

    Alegerea inteligentă a luminilor de accent sporește vizibilitatea produselor, oferindu-le și o notă de prestigiu. Este cazul bijuteriilor și al altor accesorii, care, de regulă, sunt puse în valoare de lumini de accent, captând imediat atenția clienților. Acest sistem de iluminat poate fi însă folosit pentru diferite tipuri de produse. Avantajul luminilor de accent este că le stârnesc curiozitatea celor care vin la cumpărături. Chiar și cei care vin cu o listă exactă de lucruri de luat pot fi atrași de produsele bine puse în evidență.


    Acestea fiind spuse, lumina joacă un rol foarte important în ceea ce privește experiența clienților într-un magazin, pentru că nu îi ajută doar să se simtă bine în acel spațiu, dar le și stimulează pofta de cumpărături, atrăgându-le atenția asupra unor produse pe care, altfel, poate că nici nu le-ar observa.

    Sursa: 

     

    Sursele articolului: https://www.lighting.philips.ro
    https://www.lighting.philips.co.uk

     

    Sursa foto: Shutterstock.com